martes, 26 de mayo de 2015

GASPATXO DE PINÓS / GAZPACHO DE PINOSO







   El gaspatxo Pinosero és una recepta tradicional. Éste originàriament era menjar de pastors que es cuinava amb carn de caça com a conill o perdius. La incorporació de la ciutat albaceteña de Villena a la província d'Alacant l'any 1836 propici que este plat vinguera de la manxa i s'estenguera pel sud de la província o pot ser que no. 

INGREDIENTS: (per a 4 persones) 

250 gr de conill 

250 gr de pollastre 

2 tomaques madures 

1 ceba xicoteta 

Sal, Pebre, Oli d'oliva, Pebrella  

250 gr de coca de gaspatxo.


ELABORACIÓ: 

   Es trossegen el pollastre i el conill en xicotets trossos que es posen a bullir en una olla amb aigua i un poc de sal fins que la carn estiga quasi feta, moment en el qual l'apartem. (Es pot fer amb carn de caça). 

   Mentrestant en una gazpachera (paella gran amb un mànec llarg), calfem l'oli d'oliva i sofregim en ell, la ceba picada molt fina i les tomaques també picaes, es pot afegir xampinyons, bolets, etc. 

              Pebrella-thymus-piperella

    A continuació s'afig la carn que també se sofrig. Podem si ens agrada més desossar-la abans. La coca s'esmolla en trosets xicotets i s'afig a la gaspachera, afegint prou caldo de la cocció de la carn per a tapar-ho tot. S'assaona al gust amb sal i pebre i s'afig la pebrella coent-ho tot a foc mitjà i removent perquè no s'apegue. 

    Una vegada cuit se servix immediatamen.


Gazpacho de Pinoso


   El gazpacho Pinosero es una receta tradicional. Éste es originalmente una comida de pastores que se cocinaba con carne de caza como conejo o perdices. La incorporación de la ciudad albaceteña de Villena a la provincia de Alicante en el año 1836 propicio que este plato viniera de la mancha y se extendiera por el sur de la provincia, o puede ser que no. 

INGREDIENTES: (para 4 personas)

250 gr de conejo 

250 gr de pollo 

2 tomates maduros 

1 cebolla pequeña 

Sal Pimienta Aceite de oliva Pebrella 

250 gr de torta de gazpacho


ELABORACIÓN:

   Se trocean el pollo y el conejo en pequeños pedazos que se ponen a hervir en una olla con agua y un poco de sal hasta que la carne esté casi hecha, momento en el cual la apartamos. (Se puede hacer con carne de caza).

   Mientras tanto en una gazpachera (sartén grande con un mango largo), calentamos el aceite de oliva y sofreímos en él, la cebolla picada muy fina y los tomates también picados, se puede añadir champiñones, setas, etc.

   A continuación se añade la carne que también se sofríe. Podemos si nos gusta más deshuesarla antes. La torta se desmiga en pedacitos pequeños y se añade a la gazpachera, añadiendo suficiente caldo de la cocción de la carne para taparlo todo. Se sazona al gusto con sal y pimienta y se añade la pebrella cociéndolo todo a fuego medio y removiendo para que no se pegue. 

   Una vez cocido se sirve inmediatamente.