miércoles, 10 de junio de 2015

ALBERGINA FREGIDA /BERENJENA FRITA




Tradicional per als sopars de les caloroses nits d'estiu, era quasi impossible no servir-la en les taules dels valencians. 

Tallar les albergines a la llarga procurant siguen tots els talls de la mateixa grossor.

Ficar a remulla amb aigua i sal almenys mitja hora, si és necessari posar-li un plat amb un pes damunt perquè queden ben cobertes. 

Traure-les de l'aigua, escórrer-les bé. Preparar una paella al foc amb abundant oli d'oliva a foc mig/fort.

Assecar amb un drap de cuina una a una les tires d'albergina i afegir-los un poc de sal pels dos costats. Fregir-les a foc viu fins que queden daurades. 

Els passos que hem donat, sobretot el de posar-les a remulla prèviament, és perquè no xuplen oli quan es frigen i així queden boníssimes.

S'acompanyava d'una ensalada d'all i tomaca i abadejo o tonyina salat per a acompanyar les llesques de pa.



BERENJENA FRITA

Tradicional para las cenas de las calurosas noches de verano, era casi imposible no servirla en las mesas de los valencianos.

Cortar las berenjenas a la larga procurando sean todos los cortes de igual grosor.

Meter en remojo con agua y sal al menos media hora, si es necesario ponerle un plato con un peso encima para que queden bien cubiertas. Sacarlas del agua, escurrirlas bien. 

Preparar una sartén al fuego con abundante aceite de oliva a fuego medio/fuerte.

Secar con un paño una a una las tiras de berenjena y añadirles un poco de sal por los dos lados. Freírlas a fuego vivo hasta que queden doradas.

Los pasos que hemos dado, sobre todo el de ponerlas en remojo previamente, es para que no chupen aceite cuando se fríen y así queden buenísimas.

Se acompañaba de una ensalada de ajo y tomate y bacalao o atún salado para acompañar las rebanadas de pan.