lunes, 3 de agosto de 2015

OUS NEVATS / HUEVOS NEVADOS



                     Foto de Francesc de "A la taula i al llit..."



INGREDIENTS: 10 cullerades soperes de sucre, 3 ous, 1 l. de llet, 3 cullerades soperes de maizena, 4 trossos de corfa de llima (només el groc). 

PREPARACIÓ: posem a calfar la llet amb els trossos de corfa de llima sense que arribe a bullir perquè no s'apegue en el cul de la cassola. 

   Separarem el rovell de la clara, tenint en compte que no quede cap porció de rovell a la clara ni cap trosset de corfa. 

   Posarem el rovell en un got, li afegirem tres cullerades soperes de maizena, un poc d'aigua i ho remourem bé perquè no queden grums. Batrem les clares a punt de neu. 

   Ara que la llet ja està calenta (sense bullir), li afegirem les 5 primeres cullerades soperes de sucre i menejarem perquè es mescle bé. Hem d'anar amb atenció que no s'apegue la llet ni que bulla, per a això no pararem de remoure. 

   Ara li afegirem a la llet el contingut del got i menejarem amb un batedor de varetes parell erquè no faça grums ni s'apegue en la cassola. 

   A l'estar la crema, posarem un poc en un plat. Només un poc. 

   Amb una cullera, agafarem porcions de la clara i la posarem dins de la crema calenta i cobrint per totes les bandes perquè es mescle un poc. És important que les porcions de clara estiguen cobertes per totes les bandes i coent durant aproximadament entre mig i un minut. Anirem ompliment el plat i a l'estar totes les porcions de clara, les acabarem cobrint amb la crema que ens haja sobrat en la cassola. 

  Ara prepararem un caramel. Per a això, posarem les altres cinc cullerades de sucre a calfar en un casset en foc moderat perquè no es creme i quede amb un preciós color daurat. Hem de remoure contínuament perquè es mescle de manera uniforme. Si notem que es crema, és millor tirar-ho i començar el caramel de nou. 

   Amb el caramel preparat, anirem fent filets per damunt del plat amb de la crema i la clara. Refredar en la nevera. Delicios postres



HUEVOS NEVADOS 

INGREDIENTES: 10 cucharadas soperas de azúcar, 3 huevos, 1 l. de leche, 3 cucharadas soperas de maizena, 4 trozos de corteza de lima (solo el amarillo). 

PREPARACIÓN: ponemos a calentar la leche con los trozos de corteza de limón sin que llegue a hervir para que no se pegue en el culo de la cazuela. 

   Separaremos la yema de la clara, teniendo en cuenta que no quede ninguna porción de yema a la clara ni ningún trocito de cascara. 

  Pondremos la yema en un vaso, le añadiremos tres cucharadas soperas de maizena, un poco de agua y lo removeremos bien para que no queden grumos. Batiremos las claras a punto de nieve. 

   Ahora que la leche ya está caliente (sin hervir), le añadiremos las 5 primeras cucharadas soperas de azúcar y menearemos para que se mezcle bien. Hemos de ir con cuidado que no se pegue la leche ni que hierva, para ello no pararemos de remover. 

   Ahora le añadiremos a la leche el contenido del vaso y menearemos con un batidor de varitas para que no haga grumos ni se pegue en la cazuela. 

   Al estar la crema, pondremos un poco en un plato. Solo un poco. 

  Con una cuchara, cogeremos porciones de la clara y la pondremos dentro de la crema caliente y cubriendo por todas partes para que se cueza un poco. Es importante que las porciones de clara estén cubiertas por todas partes y cociendo durante aproximadamente entre medio y un minuto. Iremos llenado el plato y al estar todas las porciones de clara, las acabaremos cubriendo con la crema que nos haya sobrado en la cazuela. 

  Ahora prepararemos un caramelo. Para eso, pondremos las otras cinco cucharadas de azúcar a calentar en un cazo en fuego moderado para que no se queme y quede con un precioso color dorado. Hemos de remover continuamente para que se cueza de manera uniforme. Si notamos que se quema, es mejor tirarlo y empezar el caramelo de nuevo. 


  Con el caramelo preparado, iremos haciendo hilitos por encima del plato con de la crema y la clara. Enfriar en la nevera. Delicioso postre.


 .