martes, 29 de septiembre de 2015

ARRÒS AL FORN EN CASSOLA DE CARABASSA / ARROZ AL HORNO EN CAZUELA DE CALABAZA





Esta recepta és com a mínim curiosa, ja que es tracta de l'arròs al forn de sempre però com a cassola utilitzem una carabassa, sí, una carabassa. Bàsicament s'ha de fer en 4 passos: torrar la carabassa en el forn, buidar-la, preparar el caldo per a l'arròs i muntar la cassola per a ficar-la novament en el forn. 

Este arròs ix amb un sabor molt bo ja que absorbix les aromes de la carabassa, així que vos ho recomane. 

Es tracta d'un plat prou típic d'algunes poblacions del nord de Castelló. 

Ingredients: Una carabassa mitjana, 400 g d'arròs, 600 g de costelles de porc i cansalada. 2 botifarres de ceba, 2 l d'aigua, 1 cabeça d'alls, 1 tomaca, 2 creïlles tallades en làmines, 250 g de cigrons olles, colorant i safrà, oli d'oliva y sal.

Preparació: 

Precalfem el forn a 160º. Tallem la carabassa per la mitat i li llevem les llavors. La fiquem al forn durant 1 hora. Normalment la deixaríem més temps però en este cas la carabassa no ha de quedar molt feta. Buidem la carabassa deixant una paret de 2 cm. Posem a calfar a l'aigua. 











Sofregim la carn amb la cansalada i les botifarres. Quan la carn estiga daurada, la retirem del foc i reservem les botifarres. La resta de la carn (cansalada i costelles) l'afegim a l'aigua junt amb el colorant, el safrà prèviament torrat i la sal. Deixem que bulla durant 25-30 minuts. 

En el mateix oli que hem daurat la carn, anem marcant el cabeça d'alls, les creïlles i la tomaca i reservem.

Posem l'arròs dins de cada mitat de carabassa (com si hagueren dos cassoles de fang) junt amb la carn, les botifarres, les creïlles, els cigrons escorreguts, la tomaca i la cabeça d'alls. Afegim el caldo amb un poc d'oli de la fregitel·la per damunt (recordeu, el doble de caldo que d'arròs) i rectifiquem de sal. Hem de tindre en compte que la carabassa és prou dolça així que és preferible que el caldo estiga potent per a compensar el sabor de la carabassa. 

Fiquem les carabasses en el forn a 220º entre 30 i 40 minuts. Per a servir podem menjar l'arròs directament en la carabassa o bé, tallar porcions individuals com si d'una tortada es tractara. 

També podem preparar-ho amb les restes de l'olla l'endemà.

ARROZ AL HORNO EN CAZUELA DE CALABAZA.

Esta receta es como mínimo curiosa, ya que se trata del arroz al horno de siempre pero como cazuela utilizamos una calabaza, sí, una calabaza. Básicamente se debe hacer en 4 pasos: asar la calabaza en el horno, vaciarla, preparar el caldo para el arroz y montar la «cazuela» para meterla de nuevo en el horno.

Este arroz sale con un sabor muy bueno puesto que absorbe los aromas de la calabaza, así que os lo recomiendo encarecidamente.

Se trata de un plato bastante típico de algunas poblaciones del norte de Castellón. 

Ingredientes: Una calabaza mediana, 400 g de arroz, 600 g de costillas de cerdo y panceta, 2 morcillas de cebolla, 2 l de agua, 1 cabeza de ajos, 1 tomate, 2 patatas cortadas en láminas, 250 g de garbanzos cocidos, colorante y azafrán, aceite de oliva y sal.

Preparación:

Precalentamos el horno a 160º. Cortamos la calabaza por la mitad y le quitamos las pepitas. La metemos al horno durante 1 hora. Normalmente la dejaríamos más tiempo pero en este caso la calabaza no debe quedar muy hecha. Vaciamos la calabaza dejando una pared de 2 cm y ponemos a calentar al agua.

Sofreímos la carne con la panceta y las morcillas. Cuando la carne esté dorada, la retiramos del fuego y reservamos las morcillas. El resto de la carne (panceta y costillas) la añadimos al agua junto con el colorante, el azafrán previamente tostado y la sal. Dejamos que hierva durante 25-30 minutos.

En el mismo aceite que hemos dorado la carne, vamos marcando la cabeza de ajos, las patatas y el tomate y reservamos.

Ponemos el arroz dentro de cada mitad de calabaza (como si éstas fuesen dos cazuelas de barro) junto con la carne, las morcillas, las patatas, los garbanzos escurridos, el tomate y la cabeza de ajos. Añadimos el caldo con un poco de aceite de la fritura por encima (recordad, el doble de caldo que de arroz) y rectificamos de sal. Tenemos que tener en cuenta que la calabaza es bastante dulce así que es preferible que el caldo esté potente para compensar el sabor de la calabaza.

Metemos las calabazas en el horno a 220º entre 30 y 40 minutos.

Para servir podemos comer el arroz directamente en la calabaza o bien, cortar porciones individuales como si de una tarta se tratara.

También podemos prepararlo con los restos del puchero al día siguiente.