miércoles, 14 de octubre de 2015

MELMELADA DE FLORS DE DENT DE LLEÓ / MERMELADA DE FLORES DE DIENTE DE LEÓN






Arrepleguem les flors (per tradició, s'arrepleguen 365 flors. Preferirem triar les que estan acabades d'obrir a les que tenen la floració ja avançada). Les deixarem en un lloc fresc perquè es tanquen i siga més fàcil la tasca de seleccionar els pètals, retirant tot el possible els fulls verds exteriors que recobrixen la flor, que les rebutgem junt amb les tiges. Les obrim i estenem els seus pètals i tota la part interna de les flors en una safata que posarem al sol durant un parell d'hores. Amb este procés s'intensifiquen les aromes i el sabor a flor. Podem aromatitzar la mescla incorporat unes branquetes de timó. 





Incorporarem dos taronges i dos llimes trossejats sense la pell blanca intermèdia entre la polpa i la corfa. Esta i les llavors, que no retirem, ens aporten la pectina que necessitem per a fer la melmelada.  


Afegim un litre d'aigua i coem sense arribar al bull durant hora i mitja. Deixem refredar i filtrem amb un filtre d'estamenya.  


El líquid resultant, una infusió molt concentrada amb pectina, es cou amb el sucre per a fer la melmelada. Se li solia posar un quilo de sucre, però amb una cocció controlada, refredant-la si és necessari i tornant a coure, perquè els temps del sucre no superen els 40 minuts, podem aconseguir la textura desitjada amb uns 700 gr. Si triem sucre integral serà un poc més saludable. 

Abocar en pots ben nets (esterilitzats) i tancar-los hermèticament. 

Font: El caracol picante


MERMELADA DE FLORES DE DIENTE DE LEÓN.

Recogemos las flores (por tradición, se recogen 365 flores. Preferiremos escoger las que están recién abiertas a las que tienen la floración ya avanzada.). Las dejaremos en un lugar fresco para que se cierren y sea más fácil la tarea de seleccionar los pétalos, retirando todo lo posible las hojas verdes exteriores que recubren la flor, que las desechamos junto con los tallos. Las abrimos y extendemos sus pétalos y toda la parte interna de las flores en una bandeja que pondremos al sol durante un par de horas. Con este proceso se intensifican los aromas y el sabor a flor. Podemos aromatizar la mezcla incorporado unas ramitas de tomillo.  

Incorporaremos dos naranjas y dos limones troceados sin la piel blanca intermedia entre la pulpa y la cáscara. Esta y las pepitas, que no retiramos, nos aportan la pectina que necesitamos para hacer la mermelada.  

Añadimos un litro de agua y cocemos sin llegar al hervor durante hora y media.

Dejamos enfriar y filtramos con un filtro de estameña.  

El líquido resultante, una infusión muy concentrada con pectina, se cuece con el azúcar para hacer la mermelada. Se le solía poner un kilo de azúcar, pero con una cocción controlada, enfriándola si es necesario y volviendo a cocer, para que los tiempos del azúcar no superen los 40 minutos, podemos conseguir la textura deseada con unos 700 gr. Si elegimos azúcar integral será algo más saludable.

Verter en tarros bien limpios (esterilizados) y cerrarlos herméticamente.

Fuente: El caracol picante.