domingo, 13 de marzo de 2016

SALSETA D’OU / SALSITA DE HUEVO


Foto Rosanna Puig


És un plat típic que es feia el primer divendres de quaresma per a menjar al migdia. Esta recepta és de Consuelo Balaguer d'Alzira i ha sigut publicada per Rosanna Puig en el grup de Facebook Cuina Valenciana. Típica dels pobles de la Comarca de la Ribera Alta Valenciana.

Per a la seua elaboració necessitem 300 grams d'ametles; jolivert, alls secs, entre 4 i cinc creïlles, sis ous, pebre roig dolç, farina i un caldo de verdures que haurem fet amb anterioritat. 

Per a la seua elaboració: 

Piquem en un morter les ametles, quatre dents d'alls pelats, i abundant fulles de jolivert tallaes. Reservem una xicoteta part i amb l'altra li afig una cullerada de farina i agreguem als sis ous que haurem batut. Fem perquè ens isquen tres truites. 

Foto Rosanna Puig

La part de la picada que em reservat la fregim en oli d'oliva, afegint pebre roig i una altra cullerada de farina. Es remou bé i li afigim el caldo de verdures. 

Foto Rosanna Puig
Pelem i tallem les creïlles al gust de grossor i quan comence a bullir el caldo les tirem dins i deixem que coguen fins que estiguen tendres amb la tapadora mij oberta sobre 20 minuts depenent de la classe de creïlla. 

El caldo haurà reduït quasi a la mitat i trossejarem les truites i les arreglarem damunt de les creïlles. Tapem la cassola i la deixem cinc minuts a foc moderat. Passat eixe temps, sense destapar, apaguem el foc i deixem reposar altres cinc minuts. 

Foto Rosanna Puig
Emplatem.



SALSITA DE HUEVO

Es un plato típico que se hacía el primer viernes de cuaresma para comer al mediodía. Esta receta es de Consuelo Balaguer de Alcira y ha sido publicada por Rosanna Puig en el grupo de Facebook Cuina Valenciana. Típica de los pueblos de la Comarca de la Ribera Alta Valenciana.

Para su elaboración necesitamos 300 gramos de almendras; perejil, ajos secos, entre 4 y cinco patatas, seis huevos, pimentón dulce, harina y un caldo de verduras que habremos hecho con anterioridad. 

Para su elaboración:

Picamos en un mortero las almendras, cuatro dientes de ajos pelados, y abundante hojas de perejil cortado. Reservamos una pequeña parte y con la otra se le añade una cucharada de harina y agregamos a los seis huevos que habremos batido. Hacemos para que nos salgan tres tortillas.

La parte de la picada que henos reservado lo freímos en aceite de oliva, añadiendo pimentón y otra cucharada de harina. Se remueve bien y se le añade el caldo de verduras. 

Pelamos y cortamos las patatas al gusto de grosor y cuando empiece a hervir el caldo las echamos dentro y dejamos que cuezan hasta que estén tiernas con la tapadera medio abierta sobre 20 minutos dependiendo de la clase de patata.

El caldo habrá reducido casi a la mitad y trocearemos las tortillas y las arreglaremos encima de las patatas. Tapamos la cazuela y la dejamos cinco minutos a fuego moderado. Pasado ese tiempo, sin destapar, apagamos el fuego y dejamos reposar otros cinco minutos. 

Emplatamos.