martes, 9 de agosto de 2016

ARRÒS CALDÓS AMB BAJOQUETES LLARGUES (DE CARETA) / ARROZ CALDOSO CON JUDÍAS LARGAS (DE CARETA)




Necessitarem per a 4 persones: 

4 trossos de pollastre 

4 trossos de conill 

Oli d'oliva 

Tomaca ratllada 


Safrà i sal 

1 creïlla gran 

2 pebreres llargues tendres

Procedim: 

Salem els trossos de carn i deixem que reposen almenys tres hores en un lloc fresc (en la nevera millor). Tindrà millor gust. 

Posem una olla amb oli d'oliva a calfar. Netegem davall l'aixeta la carn i l'assequem molt bé amb un drap net. 

Comencem a fregir la carn a foc fort per a segellar-la i després abaixem el foc i continuem menejant perquè es faça per tots els seus costats.

Quan estiga ben daurada, afegim com dos cullerades de tomaca ratllada sense llavors i ben madura. 

Quan veiem que quasi ha caramel·litzat, afegirem les bajoquetes llargues de careta, que haurem llavat i tallat en trossos.

Sofregim un poc (les bajoquetes han de quedar tendres) i posem el safrà torrat, removem i cobrim d'aigua freda. Donem foc forta i quan arranca el bull ho abaixem i deixem coure entre mitja hora i quaranta-cinc minuts amb la tapa entre oberta. Interessa que consumisca la mitat del caldo. 

Ara afegirem l'arròs (dos gots) però abans calculem el caldo de l'olla i afegirem dos gots d'aigua més (el que necessitarà l'arròs) perquè al coure's ens quede caldós. El resultat és que després de coure's, ens ha quedat el mateix caldo reduït que hem estat fent abans, amb tot el seu sabor.

Però hi ha més. Tot just posar l'arròs, agafem dos pimentons molt tendres dels llargs, els obrim per la mitat a la llarga i els posem damunt del caldo perquè es facen al vapor. 

Un trosset de carn de cada classe, dos bons cullerots d'arròs caldós i un tros de pimentó en cada plat. 

Es pot substituir el pimentó per albergina fregida, però amb paper absorbent s'ha de llevar l'oli que haja xuplat al fregir-la. 

Combinació de sabors per a un arròs de temporada.


ARROZ CALDOSO CON JUDÍAS LARGAS (DE CARETA)


Necesitaremos para 4 personas:

4 trozos de pollo

4 trozos de conejo

Aceite de oliva

Tomate rallado

200 gr de judías verdes de careta

Azafrán y sal

1 patata grade

2 pimientos largos tiernos


Procedemos:

Salamos los trozos de carne y dejamos que reposen al menos tres horas en un lugar fresco (en la nevera mejor). Tendrá mejor gusto. 

Ponemos una olla con aceite de oliva a calentar. Limpiamos bajo el grifo la carne y la secamos muy bien con un paño limpio.

Empezamos a freír la carne a fuego fuerte para sellarla y después bajamos el fuego y seguimos meneando para que se haga por todos sus lados. 

Cuando esté bien dorada, añadimos como dos cucharadas de tomate rallado sin pepitas y bien maduro.

Cuando vemos que casi ha caramelizado, añadiremos las judías largas de careta, que habremos lavado y cortadas en trozos. 

Sofreímos un poco (las judías deben quedar tiernas) y ponemos el azafrán tostado, removemos y cubrimos de agua fría. Damos fuego fuerte y cuando arranque el hervor lo bajamos y dejamos cocer entre media hora y cuarenta y cinco minutos con la tapa entre abierta. Interesa que consuma la mitad del caldo. 

Ahora vamos a añadir el arroz (dos vasos) pero antes calculamos el caldo de la olla y añadiremos dos vasos de agua más (el que necesitará el arroz) para que al cocerse nos quede caldoso. El resultado es que después de cocerse, nos ha quedado el mismo caldo reducido que hemos estado haciendo antes, con todo su sabor.

Pero hay más. Nada más poner el arroz, cogemos dos pimientos muy tiernos de los largos, los abrimos por la mitad a la larga y los ponemos encima del caldo para que se hagan al vapor.

Un trocito de carne de cada clase, dos buenos cucharones de arroz caldoso y un trozo de pimiento en cada plato. 

Se puede sustituir el pimiento por berenjena frita, pero con papel absorbente se debe quitar el aceite que haya chupado al freírla. 

Combinación de sabores para un arroz de temporada.